Thursday, December 9, 2010

puaka sehati berdansa cerai lagi

Bekas ahli kumpulan Ruffegde dan hos Beat TV, Syed Hussein Syed Mustafa (Sein) dan pasangannya Noor Diyana Muhammad (Nana) sah bercerai dengan talak satu di Mahkamah Tinggi Syariah, Shah Alam pukul 3 petang kelmarin (8/12). Prosiding mahkamah dilakukan secara tertutup. Pasangan tersebut merupakan bekas Juara Sehati Berdansa musim 3, sebuah program realiti tarian terbitan Astro yang sudah ditutup dan kini ditukarkan kepada Sehati Sejiwa.

Selain sebagai penyanyi, Sein merupakan seorang pelakon dan juga terlibat sebagai ahli perniagaan, manakala Nana merupakan seorang surirumah sepenuh masa. Sein dan Nana, yang masing-masing berusia 27 dan 26 tahun mendirikan rumahtangga pada 8 Julai 2006 dan dikurniakan dua orang cahayamata berusia 3 dan 1 tahun.

Mereka merupakan pasangan ke tujuh program realiti tersebut yang bercerai selepas Asheed (Def Gab C) & pasangannya Sharifah Noor Shima, Atilia & Ariff Johan Abdul Aziz, Dira Abu Zahar & Tengku Shafiz-Rullah Tengku Mohd Shahid, Radhi OAG & Shazlin Sharif, Sabrina Ali & Mohamad Shahrin Abdul Halim dan Anne Ngasri & Abdul Wafi Hassan. -Gua

Tuesday, October 26, 2010

Aidil tuntut jaga anak

KENANGAN...Mohd Aidil bersama Rita Rudaini ketika saat bahagia mereka.
KENANGAN...Mohd Aidil bersama Rita Rudaini ketika saat bahagia mereka.


SEREMBAN: Selepas beberapa laporan berhubung keretakan rumah tangga mereka dipaparkan media, pemain bola sepak kebangsaan dan Negeri Sembilan, Mohd Aidil Zafuan Abdul Razak, 23, memfailkan permohonan sulh (perbincangan) dan hak penjagaan anak terhadap isterinya yang juga pelakon popular, Rita Rudaini Mokhtar, 34, di Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam.

Sumber rapat dengan Mohd Aidil Zafuan berkata, pemain itu yang mesra dengan panggilan Aidil ke mahkamah dengan ditemani seorang peguam syarie pada kira-kira jam 11 pagi semalam.


“Apa yang dilakukannya ini adalah untuk menyelesaikan kemelut rumah tangganya yang berlarutan sehingga menjadi perhatian orang ramai.


“Melalui kaedah sulh itu, kedua-dua pihak akan dipanggil untuk berbincang secara baik selain diberi kaunseling untuk menyelesaikan pertikaian dihadapi mereka tanpa melalui proses perbicaraan,” katanya.

Ketika ditanya mengenai permohonan hak jagaan anak dan perceraian, sumber itu berkata, pasangan berkenaan belum bercerai.


Sementara itu Aidil yang ditemui di Stadium Tuanku Abdul Rahman Paroi ketika menjalani latihan bersama skuad Negeri Sembilan bagi menghadapi perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Kelantan Sabtu ini, mengesahkan dia pergi ke Mahkamah Tinggi Syariah bersama seorang peguam.

Bagaimanapun, dia enggan mengulas lebih lanjut mengenai tindakannya itu.


“Ia berhubung urusan keluarga dan saya tidak mahu mendedahkannya kerana mahu menjaga kepentingan banyak pihak,” katanya.


Ketika diminta mengulas lanjut, beliau berkata, perbincangan dengan isterinya masih berjalan dan banyak lagi yang perlu diteliti mereka sebelum membuat sebarang keputusan.


Bapa Aidil, Abd Radzak Salleh, 61, ketika ditanya mengenai tindakan anaknya mendakwa dia tidak tahu apa-apa.


“Aidil memang tinggal di sini (rumah keluarga di Sikamat, Seremban) kerana menjalani latihan pusat di Stadium Tuanku Abdul Rahman di Paroi.


“Namun, saya tidak tahu apa-apa mengenai tindakan itu kerana dia hanya memberitahu hendak ke pejabat Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) bagi menguruskan penukaran nombor pendaftaran kereta, pagi tadi (semalam),” katanya.


Harian Metro sebelum ini menyiarkan kenyataan Rita yang mendakwa rumah tangganya bersama Aidil yang dibina atas dasar cinta, mulai goyah disebabkan campur tangan keluarga mentuanya.


Pasangan itu mencetuskan kontroversi apabila bernikah secara rahsia di Songkhla, Thailand pada 25 Februari 2008 kerana dikatakan tidak mendapat restu keluarga suaminya.


Hasil perkahwinan lebih dua tahun itu, Aidil dan Rita dikurniakan seorang cahaya mata lelaki, Airit Rayyan Rizkin yang kini berusia setahun tiga bulan.

Monday, October 25, 2010

Nanu baharuddin ady putra buat aksi panas

Siapa tidak kenal dengan pengacara dan juga pelakon, Nanu Baharudin yang sekejap ada sekejap ada. Kalau tidak silap, Nanu dan Ady Putra telah pun melakukan aksi panas atau aksi ranjang mereka. Wow, memang amat menarik dan terkejut apabila mendengarnya. Jarang-jarang dengar berita seperti ini. Apatah lagi Ady Putra merupakan seorang suami. Nanu pula buat untuk pertama kalinya melakukan aksi itu.

Tapi jangan fikir yang lain-lain pula, mereka berdua buat aksi panas tu dalam sebuah babak untuk filem Haq yang bakal ditayangkan pada 27 Januari 2011 tahun depan. Kata Nanu, adegan tersebut merupakan pengalaman pertamanya melakonkan aksi ranjang setelah 20 tahun bergelar pelakon. Semasa latihan adegan itu sahaja Nanu sudah berpeluh-peluh kerana takut, cemas dan gementar terutama berdepan dengan Adi Putra. Namun filem ini sudah/masih lepas dari tapisan Lembaga Penpisan Filem (LPF).

Thursday, October 21, 2010

Nana x-fm dah melahirkan anak perempuan

Penyampai radio stesen X FM, Nurul Hana Che Mahazan (Nana),27, selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada pukul 11.21 pagi Khamis kelmarin 21 Oktober 2010, di Pusat Perubatan Sime Darby, Subang Jaya, Selangor. Bayi yang seberat 2.71 kilogram itu dilahirkan secara normal dan diberi nama Althea Raqeem Brian. Ibu dan anak itu berada dalam keadaan sihat.

Beritahu Nana, dia gembira kerana dapat melahirkan Althea tanpa sebarang masalah. Nana dan pasangannya, Mohammad Raqeem Brian, 36, telah berkahwin pada 6 Jun tahun lalu. -mStar

Gambar vanidah imran terlebih pose

Vanidah Imran siapa tidak kenal, pelakon serba boleh yang telah mengahwini seorang pelakon yang bernama, Rashidi Ishak. Rumah tangga mereka berdua merupakan adalah yang terbaik daripada golongan artis yang berkahwin. Masih lagi tiada gosip liar yang melanda kehidupan mereka berdua. Diharap berkekalan lah hingga selamanya. Vanida ditemui ketika penajaan Rafflesia untuk 7 orang selebriti wanita tersohor untuk digayakan di Festival Filem Malaysia 23 baru-baru ini. Serba merah begitu, tapi terlebih laju lah pulak..

di sensor akibat permintaan peminat..

Wednesday, September 22, 2010

Erra fazira, Esma Daniel mesra sangat?

Wah bukan main romantis lagi artis kita ni, Erra Fazira dan Esma Daniel. Bukan apa aksi romantis mereka ni diambil ketika mereka tengah berlatih untuk Muzikal Tun Mahathir di Lambang Sari baru-baru yang lalu. Bukan itu sahaja, malah Zizan Nin juga turut bersama bagi menjadi watak Tun di masa mudanya, dan Esma Daniel yang menggambarkan Dr Mahathir dalam hari-harinya sebagai Perdana Menteri, manakala Erra pulak menjadi isteri kepada Tun. Memang agak menarik juga jalan ceritanya kalau melihat mereka menjalani latihan ini. -runwitme



Kereta Shahir kali ini remuk akibat kemalangan.

Kereta jenis Nissan Fairlady berwarna putih milik juara AF8, Ahmad Shahir Zawawi, 22, berpusing sebanyak lima kali sebelum merempuh pembahagi jalan di lebuh raya antara Bidor ke Sungkai, Perak. Kemalangan pada pukul 6.30 petang, Isnin itu berlaku semasa penyanyi lagu Kebahagiaan Dalam Perpisahan itu dalam perjalanan pulang dari rumah keluarganya di Kampar, Perak ke Kuala Lumpur setelah menjalani penggambaran sebuah program terbitan Astro.

Menurut ibunya, Mahanum Osman, 45, tiada apa yang mampu diluahkan selain bersyukur ke hadrat Ilahi setelah mendengar berita anak sulungnya itu selamat daripada kemalangan tersebut. Dia turut bersyukur kerana insiden berkenaan tidak melibatkan kenderaan dan orang lain.

Katanya, kereta yang berharga sekitar RM180,000 itu baru dibeli oleh Shahir pada bulan Ramadan baru-baru ini. Shahir dan kawannya, Aman yang berada dalam kereta itu selamat. Alhamdulillah. Cuma keretanya remuk teruk di bahagian belakang dan hadapan. -mStar

Monday, August 23, 2010

Mungkinkah Ini Kekasih Baru Nora Danish?

gambar kekasih baru nora danish

Rileks. Tarik nafas panjang-panjang lelebih lagi kalau anda peminat si janda hangat, Nora Danish. Khabarnya kini Nora Danish sedang berkawan dengan seorang anak Datuk dari Kelantan. Boleh tahan handsome jugak kalau berdasarkan gambar di atas.

Tapi ada spekulasi yang mengatakan bahawa si anak Datuk yang dikenali sebagai Shahrul ini memang baik dengan ramai artis. Mengikut Kosmon, Shahrul sebelum ini pernah bercinta dengan artis Indonesia dan juga Wangi dari Fabulous Cat. So mungkin dia dan Nora Danish cuma kawan biasa sahaja.

So kepada mereka-mereka di luar sana yang menyimpan hati kepada Nora Danish, anda masih ada peluang lagi. Teruskan usaha anda untuk mengorat ND. Selagi belum jadi bini orang, selagi itulah anda berpeluang. Tak gitu?

P.S: Perhatian kepada semua, kami baca komen-komen anda dan cuba untuk delete komen yang mengarut/caci lebih-lebih/hina orang lain. Please berhemah sikit. Jangan sampai kitorang tutup ruangan komen. Pengomen yang bagus contohnya ialah Fact Oriented Person. Cuba jadi cool macam dia ~~ Thanks ~

Wednesday, August 18, 2010

Kekasih Baru Aida Aris Ke nie?

Dalam rancangan Galaksi TV9 baru-baru ini, pelakon Aida Aris ada diwawancara. Dalam rancangan tue, terselit seseorang jejaka yang bernama 'Farid'. Mengikut isinya, Farid ni seorang yang kuat baca buku dan juga bekas teman belajar kepada suami Sharifah Norhaslinda adik-beradik kepada Sharifah Shahira dan isteri keapada Datuk Reezal Merican. Mengikut pandangan, mungkin Farid ni daripada golongan VIP kot. Nampak penampilannya yang segak. Kalau betul, bertuah badan lah Aida Aris ni. Peace.

Memey bersama jejaka kacak?

Seorang teman R terkejut melihat Memey bersama jejaka kacak yang dipercayai bekerja di syarikat minyak dan gas. Melihat kemesraan mereka sambil berpegangan tangan menimbulkan tanya tanda, adakah Memey sudah meninggalkan Norman? Jadi, betullah khabar angin yang bertiup kencang, hubungan Memey dan Norman sudah bernokhtah! Kalau betul cerita yang R dengar ini, R kasihan pada Norman dan Memey. Dulu, muka mereka tebal dua inci apabila ditangkap khalwat, selepas itu tercetus pula drama Norman dan bekas isteri, Abby bergaduh di lokasi penggambaran. Malu lagi.

Memey pula tak sudah-sudah dipersalahkan atas perceraian Norman dan Abby, hingga kini, masih ada yang membencinya. Tapi kesudahan perhubungan mereka, hancus juga! Tentulah orang yang membenci mereka tepuk tangan dan tergelak besar jika mereka berpisah. Malah, mungkin ada yang cakap itulah balasan bagi manusia yang menghancurkan kehidupan orang lain.
Apapun, sukar meneka pergolakan mereka, hanya empunya diri lebih mengetahuinya."Aku lihat dengan mata kepala sendiri, Memey keluar dengan lelaki itu. Lelaki tu teman baik kawan aku. Manja saja gayanya, berjalan pun berpimpin tangan. Bukan sekali dua melihat mereka, kerap jugalah. Aku tidaklah bertanya apa, tapi melihat gaya mereka aku dapat agak mereka sedang dilamun cinta," kata sumber itu kepada R. -Bharian

Nora Danish Pun Ada Kekasih Baru?

Khabarnya, Nora Danish sudah temui cinta baru? Biar betul? Kalau betul siapakah pulak si jejaka yang telah berjaya bertakhta di hati Nora itu? si jejaka berkulit putih ini adalah anak orang kaya yang berasal dari Kelantan. Namanya tak perlulah disebutkan. Cukuplah kalau dinyatakan sebagai S saja. Yang penting dia ni memang kacak orangnya. Rasanya, dia ni suka sangat pakai tali pinggang Hermes. Kebanyakan barang-barangnya juga adalah daripada jenama yang mahal-mahal. Al-maklumlah anak orang kaya.

Si jejaka ni memang kerap menghadiri majlis yang berkaitan dengan dunia entertainment. Kalau tidak silap dulu dia pernah berkawan dengan Wangi - Fabulous Cats. Tapi yang menjadi persoalannya, betul ke Nora Danish ni minat kat S ni. Tue yang payah, yalah Nora kan tak mahu pisang berbuah dua kali. -Murai

Monday, August 16, 2010

Ogy Mahu Tumpu Berniaga

PELAKON terkenal Fauziah Ahmad Daud, 49, atau lebih mesra dipanggil Ogy menyatakan hasratnya untuk memperlahankan aktiviti seni bagi menumpukan perhatian sepenuhnya pada bidang perniagaan.

Dia yang ditemui di Bazar Ramadan Seniman Sabtu lalu memberitahu bakal melancarkan koleksi tudung jenama sendiri dan pakaian kanak-kanak yang diberi nama Che Mina sempana nama anak angkatnya yang kini berusia 2 tahun 11 bulan.

"Saya ambil keputusan untuk perlahankan kerjaya seni kerana mahu tumpukan perhatian kepada dunia perniagaan. Saya mula jatuh cinta kepada bidang ini selepas percubaan pertama berniaga di Hari Keusahawaan di Stadium Bukit Jalil awal tahun lalu.

"Saya rasa puas kerana saya dapat menjalankannya dengan usaha sendiri dan dapat pulangan pada hari yang sama juga. Ia sangat berbeza dengan dunia lakonan.

"Insyaallah, selepas raya saya akan lancarkan koleksi tudung jenama sendiri, Ogy by Fauziah Ahmad Daud dan koleksi pakaian kanak-kanak berjenama Che Mina," katanya yang turut mengupah seorang pereka fesyen baru untuk koleksi pakaian kanak-kanaknya.

Pelakon yang terkenal dengan filem Azura ini juga memberitahu salah satu sebab dia lebih cenderung kepada bidang perniagaan ialah ingin menumpukan perhatian kepada anak angkatnya Nur Aminah Aishah.

"Anak saya sedang membesar dan semakin perlukan perhatian, jika saya berlakon tentu susah untuk menjaga dia. Tapi jika saya berniaga saya boleh bawa dia sekali.

"Ada tawaran berlakon tetapi naskah yang saya terima tidak memberangsangkan. Jadi lebih baik saya berniaga. Lagi pun usia saya sudah 49 tahun lebih elok rasanya saya perlahankan aktiviti seni," ujarnya yang turut membuka dua gerai di Bazar Ramadan Seniman.

Sudah Puas Berubat, Benarkah Razali Hussain Disantau?

PENYANYI dan pelakon Razali Hussain, 34, (gambar) mengakui bimbang dan gusar dengan tahap kesihatannya yang tidak menentu sejak hampir sebulan lalu.

Razali mula demam dan sakit tekak dua hari sebelum pementasan teater Uda dan Dara yang berlangsung pada 10 Julai sehingga 20 Julai lepas.

Menurut jejaka yang mesra disapa Zali itu, pada awalnya dia menganggap keadaan kesihatannya yang merosot adalah sesuatu yang biasa disebabkan pengaruh cuaca.

Malangnya dia bertambah bimbang apabila keadaan dirinya masih belum pulih selepas hampir sebulan mendapatkan rawatan.

"Pada mulanya memang saya tak kisah sangat sebab biasalah sekarang ini pun memang musim demam tapi apabila keadaan kesihatan ini masih tak menentu selepas hampir sebulan, ia sedikit sebanyak membimbangkan saya.

"Sehingga hari ini, tekak saya masih sakit dan batuk berkahak pun masih belum reda. Sudah bermacam jenis ubat dan rawatan daripada yang moden hingga ke tradisional sudah saya jalani tetapi keadaan kesihatan masih tidak banyak berubah," katanya.

Tambah Zali, apa yang lebih membimbangkan bagaimana dia hendak memenuhi undangan nyanyian pada hujung bulan ini dan memulakan rakaman untuk album terbarunya jika keadaan tekak dan suaranya masih belum pulih sepenuhnya.

Jika setakat batuk, mungkin dia masih boleh berkompromi tetapi dengan keadaan suara yang tersekat-sekat, 'pecah' dan adakalanya 'hilang' terus itu benar-benar mengganggu fikiran juara program realiti, Audition 2 ini.

"Saya masih boleh berkompromi dengan sakit tekak dan batuk berkahak tetapi apabila suara sering 'hilang' dan tersekat-sekat bagaimana saya hendak memenuhi undangan nyanyian yang diterima.

"Hujung bulan ini saya mendapat undangan nyanyian untuk beberapa majlis tetapi dengan keadaan begini saya amat risau," katanya.

Ditanya adakah penyakit itu disebabkan terkena santau orang, Zali bagaimanapun menyangkal dakwaan tersebut dan menolak sebarang perkara mistik ataupun dengki khianat manusia.

"Sakit yang menyerang saya adalah secara kebetulan kerana sekarang ini tengah musim demam dan saya tidak mendapat rehat yang cukup sejak sebelum teater Uda dan Dara sehinggalah hari ini.

"Ia tidak ada kena mengena dengan desas-desus yang mendakwa saya sakit disantau atau terkena perbuatan orang. Itu tidak betul sama sekali, tak baik berfikir yang bukan-bukan," katanya.

Farid Kamil kini sudah besar kepala



Farid Kamil pelakon lelaki popular yang selalu digandingkan dengan Lisa Surihani ni dengarnya sudah besar kepala sekarang gara-gara Farid Kamil gagal untuk datang rakaman program raya astro Prima berjudul Kampung Prima: Babak 105 baru-baru ini… Bukan sahaja gagal untuk datang, malah Farid Kamil juga gagal untuk dihubungi sehingga menyusahkan seluruh kru produksi dan pelakon-pelakon lain.. Jom kita baca apa kata Penerbit Eksekutif, Nizam Hamid ni..

“Petang sebelum rakaman, dia ada di Astro dan kami sudah ingatkan dia tentang rakaman ini, tetapi malam selepas buka puasa dia gagal dihubungi. “Perkara ini memang agak menyusahkan seluruh krew produksi, kami terpaksa tukar balik skrip asal yang ditulis untuknya.”

“Kalau betul dia ada masalah seharusnya beritahu kami awal agar persiapan lain boleh diatur. Dia juga perlu tahu tanggungjawab dia sebagai wajah ekslusif astro, Kami tidak tahu apa tindakan yang akan diambil kepada mereka yang tidak berdisplin kerana ia adalah di luar bidang kuasa kami tetapi kami akan keluarkan surat aduan kepada mereka.”

Dengarnya sebelum ni, Farid Kamil memang sudah ada masaalah displin terutamanya bab-bab menjawab panggilan telefon dan membalas SMS yang dihantar kepadanya. Cuma baru sekarang benda ni terjadi kat pihak Astro sendiri… Farid Kamil sudahpun dipanggil oleh pihak Astro untuk memberi penjelasan kenapa dia tidak dapat hadir tempoh hari… Kita tunggu je la apa reaksi Farid Kamil ni nanti..

MyGosip harap Farid Kamil dapat jadikan perkara ni sebagai pengajaran.. Farid Kamil antara pelakon lelaki yang sangat berbakat.. Sayang sekali kalau benda kecik macam ni bakal menjatuhkan karier lakonan dia nanti..

Wednesday, August 11, 2010

Tuesday, August 10, 2010

Pelajar Rakam Aksi Lucah Di Surau


Dah buang tebiat agak’nya, kali ini pelajar dari Serawak pula buat hal dengan merakam aksi lucah mereka di surau, memang kurang ajar! Aksi seks oral tersebut telah dilakonkan oleh pelajar tingkatan 2 di sekolah berkenaan ketika guru-guru sibuk menghadiri mensyuarat akhir tahun.

Video tersebut juga jelas memaparkan lencana sekolah yang terdapat pada tudung pelajar perempuan terbabit, manakala pelajar lelaki pula sibuk dengan tugas mengarah & merakam. Pelajar perempuan tersebut telah dipindahkan ke sekolah lain kerana malu, manakala si lelaki’nya pula masih kekal di sekolah yang sama.

Nampak’nya, pelajar zaman sekarang sudah tidak mengira tempat untuk melampiaskan nafsu, asalkan dapat lepas sangap. Kalau surau yang sepatut’nya dijadikan tempat beribadat & belajar pun telah dicemari dengan maksiat, apakan pula di tempat-tempat lain?

Buat yang mencari video 3gp pelajar Serawak ini, sorry der.

Raja Azura Diambang Penceraian??

Sejak beberapa hari ni kecoh yang penyampai radio Sinar FM, Raja Azura bercerai dengan suami’nya. Tetapi apabila ditanya oleh pihak media. Raja Azura menafikan bahawa dia and suami’nya mempunyai sebarang masalah. Malahan mengatakan hubungan mereka semakin akrab.

Difahamkan Raja Azura telah menghantar permohonan berkaitan rumah tangganya di Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, Selasa tetapi tidak diketahui apakah status permohonan tersebut.

Diharap Kak Engku cepat la selesaikan masalah peribadi itu. Pendengar Sinar FM dah rindu nak dengar suara Kak engku setiap pagi.

Wednesday, August 4, 2010

Farid Kamil Muncul Telinga Bertindik

Farid tampil dengan kedua-dua belah telinganya bertindik di majlis pelancaran drama bersiri Lagenda Budak Setan di ibu kota, Isnin. - Foto oleh MOHD SAHAR MISNI

TIDAK pernah sekali pun melihat aktor Farid Kamil tampil dengan kedua-dua belah telinganya bertindik di khalayak.

Bagaimanpun dia sanggup melakukan perkara itu demi menjayakan watak Kasyah dalam siri Lagenda Budak Setan.

Penampilan baru Farid dengan telinga yang bertindik itu dilihat pada malam pelancaran drama 26 episod itu di Teeq Brasserie, Bukit Bintang, Isnin.

Drama itu akan disiarkan di Astro Prima (saluran 105) mulai 10 Ogos ini, setiap Selasa, pukul 10.30 malam.

Kata pengarah muda itu, penampilan tersebut hanya boleh dilihat dan istimewa pada malam itu sahaja.

“Saya memakai subang di kedua-dua belah telinga untuk menjayakan pelancaran drama bersiri Lagenda Budak Setan pada malam ini sahaja,” katanya kepada mStar Online.

Sesuai dengan watak Kasyah, pelajar nakal yang sering membuli dan mengenakan pelajar lain begitu menepati dan kena dengan penampilan pemuda yang dikaitkan dengan aktres Diana Danielle itu.

Sebelum ini, Farid menyimpan kemas kisah cintanya dengan aktres muda itu dan mungkin dia sudah bersedia untuk merungkai segala-galanya memandangkan kekasih hatinya itu dikatakan pernah memakai subang berhuruf F dan K mewakili nama Farid Kamil di kedua-dua belah telinganya.

Puas dipujuk, nampaknya teka-teki itu masih belum terjawab memandangkan Farid enggan memberikan apa-apa komen. Alasannya, dia lebih senang bercakap soal karier berbanding cinta.

Bercerita mengenai lakonannya dalam siri itu, Farid akui banyak perubahan yang dilakukan. Antaranya, Farid tampil dengan rambut pendek berbanding dalam filem berkenaan.

“Siri ini lebih menyeluruh dan melankolik. Corak persembahannya juga sama sekali berubah. Jadi, saya sampaikan seperti apa yang terdapat dalam novel.

“Tahap lakonan saya masih sama seperti dalam filem tetapi untuk siri ini kita kembangkan plotnya. Jadi, ada sesetengah babak lakonan saya dalam siri ini tak pernah dipaparkan dalam filem sebab siri ini menceritakan tentang watak Kasyah dari zaman kanak-kanak, pelajar sekolah, pelajar kolej sehingga alam dewasa,” ujarnya.

Selain Farid, pelakon lain yang turut menjayakan siri arahan Along Kamaruddin itu adalah Maslina Nasir sebagai Ayu, Jue Aziz (Emilia), Melissa Maureen Rizal (Katerina), Nas T (Azmi), Arifah Damanhuri (Mak Leha) dan Ngasriah Ngasri (Suzana).

Melihat senarai pelakon ini, Farid tampil sebagai ‘tiang seri’ memandangkan semuanya merupakan muka baru cerita yang diadaptasi dari novel Lagenda Budak Setan hasil tulisan Ahadiat Akasyah.

“Saya rasa seronok dengan pengalaman baru ini apabila berpeluang bergandingan dengan pelakon-pelakon muda dan baru. Cerita ini mengangkat budak bernama Kasyah dan saya perlu membawa ceritanya.

“Jadi sama ada wajah baru atau lama, pelakon-pelakon itu hanya aksesori yang mencantikkan jalan ceritanya. Apa yang saya lihat, gandingan bersama-sama mereka sesuai dengan penayangan cerita ini di televisyen.

“Saya berharap impak penonton yang diberikan kepada siri televisyen Lagenda Budak Setan ini sama dengan impak menerusi filem,” katanya yang sedang sibuk dengan penggambaran filem Apokalips.

Farid memikul watak utama bernama Paduka Ayahanda X dalam filem arahan sutradara Mamat Khalid itu.

Filem itu menceritakan tentang beberapa kumpulan manusia yang hidup ketika zaman 2046 selepas perang dunia nuklear.

Graduan Ijazah Sarjana Muda dalam bidang Teknologi Kreatif (Seni Layar) itu juga sedang menantikan kemunculan filem lakonan dan arahannya, Kongsi termasuk dua buah filem lakonannya yang lain, Cuti-Cuti Cinta dan Aku Masih Dara di mana kesemuanya diterbitkan oleh Metrowealth Movies Productions.

Isu Rumah Tangga : Raja Azura Cuti Mengejut

PETALING JAYA: Penyampai radio Sinar FM, Raja Azura atau nama penuhnya Raja Azura Tengku Ahmad Tajudin,38, tidak hadir bertugas pagi Rabu selepas berita keretakan rumah tangganya disiarkan di kebanyakan akhbar.

Sumber stesen radio Sinar FM yang dihubungi memberitahu Raja Azura (gambar) sepatutnya tidak boleh “bercuti” kerana pada ketika ini seluruh stesen radio sedang melalui tempoh kaji selidik untuk mengetahui jumlah pendengar.

“Dia diberi cuti khas untuk menyelesaikan masalah peribadi,” kata sumber berkenaan tanpa memberitahu sampai bilakah pengacara itu akan bercuti.

Berikutan itu hanya Khairil dan Salih Yaccob sahaja bertugas mengendalikan segmen Sinar Pagi.

Berita keretakan rumah tangga pengacara itu yang dibina bersama suaminya, Adzmin Tan Sri Osman, 37, telah lama kedengaran tetapi ia dinafikan oleh Raja Azura.

Sebaliknya pelakon itu mendakwa rumah tangganya bahagia dan desas-desus yang diperkatakan itu hanyalah sekadar khabar angin.

RAJA Azura dan Adzmin Tan Sri Osman ketika pernikahan mereka pada Mac 2001. - Foto UTUSAN

Difahamkan Raja Azura telah menghantar permohonan berkaitan rumah tangganya di Mahkamah Rendah Syariah, Shah Alam, Selasa tetapi tidak diketahui apakah status permohonan tersebut.

Pihak mahkamah juga enggan memberi sebarang komen berhubung perkara itu.

Sementara itu seorang peguam yang dipercayai terlibat mengendalikan kes membabitkan Raja Azura tidak mengaku mewakili artis berkenaan.

Sebaliknya peguam tersebut terkejut bagaimana wartawan mengetahui berita tersebut.

“Kalau macam itu carilah (maklumat) dengan pihak mahkamah. Maaf saya ada pelanggan,” katanya

Raja Azura berkahwin dengan anak bekas Menteri Besar Kedah, Tan Sri Osman Arof pada bulan Mac 2001.

Hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga orang anak iaitu Megat Muhammad Raziq,8, Megat Luqman Hakim,7 dan Puteri Mkia Maizurah,4.

Usaha Mstar Online menghubungi Raja Azura juga gagal kerana dia tidak menjawab panggilan telefon serta tidak membalas khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dikirimkan.

Tuesday, July 27, 2010

Hukuman Editor Muzik Peterpan Lebih Berat


Ariel (kiri) dan Luna Maya. - Foto AFP

EDITOR muzik Peterpan, Alias Redjoy atau lebih dikenali sebagai RJ akan menerima hukuman lebih berat kerana mencuri dan mengedar video lucah yang membabitkan penyanyi kumpulan itu, Ariel.

"Hukuman RJ akan berbeza dengan Ariel. Dia mengedarkan video lucah itu, maka lebih berat hukumannya," kata jurucakap polis, Marwoto Soeto kepada detikhot.com, Selasa.

Ariel, Luna Maya dan Cut Tari tidak didakwa di bawah Undang-Undang Informasi dan Transaksi Elektronik Indonesia kerana ketiga-tiganya tidak menyebarkan video itu.

Sementara RJ didakwa sebagai penyebar video lucah tersebut yang membuat masyarakat menonton video berkenaan.

RJ difahamkan telah memiliki video tersebut sejak tahun 2007 tetapi tidak pernah menyebarkannya.

Bagaimanapun, kenalan RJ iaitu Anggit dipercayai telah mencuri dan menyebarkan video tersebut.

"Sama ada terdapat unsur sengaja atau tidak itu nanti akan diperiksa kembali," jelas Marwoto.

Thursday, July 22, 2010

Peterporn: Sandra Dewi pula dikatakan terbabit ?

Seorang lagi aktres jelita Indonesia dilaporkan terbabit dengan skandal seks vokalis Peterpan, Nazril Ilham alias Ariel, namun kali ini ia membabitkan hanya gambar lucah pelakon tersebut.

Gambar-gambar berani Sandra Dewi, 26, dikatakan terdapat dalam komputer riba milik Ariel, yang turut memuatkan video lucah dengan Luna Maya dan Cut Tari sebelum ini.

Polis bagaimanapun enggan mengulas mengenainya kerana sebarang maklumat daripada komputer riba itu adalah sebahagian daripada penyiasatan yang perlu dirahsiakan.

“Kalau soal itu saya tidak mahu mengulas. Kalau benar sekalipun, saya tidak akan mengatakan apa-apa mengenainya,” tegas jurucakap polis kebangsaan, Marwoto Soeto kepada pemberita.

Polis juga enggan mengulas tentang khabar angin wujudnya 23 video lain dalam komputer riba tersebut.

Sementara itu, Luna Maya hari ini diperintah melapor diri dua kali seminggu di ibu pejabat polis selepas dinamakan sebagai suspek, sehingga kes itu dibicarakan di mahkamah.

Namun Cut Tari dikecualikan kerana memberi kerjasama dan pengakuan terlibat dalam kes video seks yang menggegarkan Indonesia itu.

Peguam kepada Cut Tari, Hotman Paris Hutapea menyatakan, di antara ketiga-tiga selebriti yang menjadi suspek kes video itu, hanya Luna Maya yang dikehendaki melapor diri dua kali seminggu.

“Yang wajib lapor itu hanya Luna Maya kerana yang saya tahu dari ketiganya baru Cut Tari sahaja yang mengaku,” katanya.

Hotman kini sedang mempersiapkan Surat Perintah Penghentian Penyiasatan (SP3) terhadap kes anak guamnya itu yang mana dia menegaskan undang-undang pornografi tidak boleh dikenakan kerana rakaman dibuat pada tahun 2006 sedangkan undang-undang itu dikuatkuasakan pada 2008.

Friday, July 16, 2010

Farah asyikin bertunang untuk lelaki ke 6 yang melamarnya

Farah Asyikin menyatakan kini dirinya sudah menjadi tunangan orang. Pasti ramai yang sudah sedia maklum tentang hubungannya dengan duda berusia 36 tahun berasal dari Singapura seperti dihebahkan oleh media tempatan sejak Oktober lalu. Namun, dia menafikan akan mendirikan rumah tangga pada hujung tahun ini selepas mengikat tali pertunangan pada Jun lalu. Mereka saling mengenali sejak setahun lepas.

“Saya akan umumkan tarikh pernikahan kami apabila tiba masanya. Saya tidak mahu beri apa-apa komen tentang perkahwinan kami terlebih awal kerana belum tahu apa yang akan berlaku pada masa akan datang. Saya pernah berkahwin sebelum ini dan mengambil iktibar terhadap apa yang berlaku kerana ia tidak mendatangkan kebaikan sebaliknya keburukan,” katanya.
Khabarnya, selepas Farah diceraikan oleh bekas suaminya Dr. Fariz Yahya, 32, pada 26 Mei 2008, dia pernah dilamar oleh lima orang lelaki. Namun akhirnya dia memilih untuk menerima pinangan lelaki yang keenam yang menjadi tunangannya sekarang ini. Apakah keistimewaan lelaki itu, biarlah ia menjadi rahsia Farah.

Tunangannya menetap dan bekerja di Macau, sebagai jurutera bunyi. Disebabkan kesibukan tunang dan dirinya sendiri, sebab itu dia mengambil jalan untuk tidak memberi komen tentang tarikh pernikahan mereka. -mStar

Gambar skodeng abby abadi dan-zul ariffin

Bukan setakat di Hollywood sahaja ada paparazi ni, kat Malaysia pun ada juga. Memang berani sungguh kerja paparazi ni, sanggup meredah apa jua untuk mengambil gambar artis dalam artis berkenaan sedari. Itulah yang berlaku kepada pasangan 'kawan' Abby Abadi dan Zul Ariffin ketika mereka membuat aktiviti riadah pada waktu pagi (mungkin hari Ahad). Tapi Abby sepertinya tak bersenam, mungkin cuma menemankan Zul sahaja kot. Zul pun tangkap lentoklah dengan berpakaian seksi dedah aurat depan Abby. Fuh~

Thursday, July 8, 2010

saatsaat indah fasha sandha bersama

Umum dah tahu yag Fasha dah umukan penyataan yang dia dengan Jejai adalah sepasang kekasig yang 'sah'. Jadi takda spikulasi lagi diantara mereka berdua nie kalau mereka saling menafikan dan gambar menjadi bukti segala-galanya mengenai mereka berdua. Gambar dibawah ini adalah saat-saat indah Fasha dan Jejai. Sungguh romantik gitue. Jejai nampaknya tidak mengatal sangat. Jadi percepatkan lag proses pernikahan tue. :)

Blog Archive

Sponsor Link

 
template by free-web-template.blogspot.com