Wednesday, December 16, 2009

Gambar Panas Model iklan Vitagen Mandi Pool



Anda mungkin tak berapa kenal mamat di atas mahupun minah di atas. Mamat di atas ialah Ahmad Nabil. Bukan Nabil rajalawak tu yer, ini Ahmad Nabil model iklan vitagen. Rasanya iklan twisties pun dia jugak. Minah tu pula tentulah aweknye kut... ntah.kami tak pasti...

Jika gambar di atas cukup panas (sebab bukak baju,panas kut..), jom kita sejukkan dengan mandi di pool. cool!! Apatah lagi jika ditemani oleh gadis berbaju putih berbra merah/pink. Layansss....

Zizie Ezette dan Bung Mokhtar dah bernikah??


Nampaknya kisah pengakuan Zizie Ezette dilamar oleh wakil rakyat BN sabah menjadi semakin panas. Terbaru, Zizie Ezette sebenarnya sudah bernikah dengan wakil rakyat BN sabah tersebut. Dan wakil rakyat tersebut adalah Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin. Namun begitu, Datuk Bung Mokhtar menafikannya. Ibu Zizie, Khaty Fauziah juga turut menafikan yang anaknya sudah bernikah. Tapi yang nyata, dalam maklum balas dari ibu Zizie, mereka sedang mengenali hati budi masing². So, maknanya betulah Datuk Bung Mokhtar adalah wakil rakyat BN sabah yang disebut² oleh Zizie..

"Saya menafikan sekeras-kerasnya, perkara ini tak betul.

"Mereka baru ingin kenal hati budi masing-masing dan Zizie ketika ini juga sedang sibuk di lokasi drama," kata Khaty.

Ditanya perasaannya jika perkahwinan itu kelak akan memberi persepsi negatif terhadap anaknya apatah lagi ahli politik tersebut dikatakan sudah berumahtangga, dalam nada tenang, Khaty menjawab:

"Ramai lagi wanita lain yang berkahwin dengan suami orang. Kalau benarlah dia (Zizie) ditakdirkan bermadu, itu semua sudah dinamakan jodoh. Ini semua urusan Allah," katanya. - mstar

Khaty Fauziah, ibu Zizie Ezette

Ditanya sama ada Ahli Parlimen dari Barisan Nasional (BN) itu sudah menyuarakan hasrat untuk meminang Zizie, Khaty berkata, perkara itu hanya berlaku antara mereka berdua.

"Saya hanya dimaklumkan oleh Zizie bahawa Bung Moktar ada melamarnya sebagai isteri tetapi itu antara mereka berdua, tidak lagi secara rasmi melalui saya," katanya.


Monday, November 9, 2009

Rumah Mawi Dan Ekin, RM1 Juta?






Teruja kami melihat gambar rumah Mawi ngan Ekin nie. Walaupun design rumah diorang agak nampak old school, tapi kalau kami pun ada rumah macam nie, memang puas hati. Besar tue beb. Nie kalau kumpul 10 keturunan punya adik beradik pun muat lagi nie. Mana taknya, harga rumah sahaja dah RM1 juta. Memang berbaloi-baloi.

Kami sokong dan kagum dengan Mawi. Ada duit banyak terus beli rumah. Ini yang kita nak. Biar nampak sikit ke mana perginya duit hasil titik peluh anda. Kalau orang tanya apa yang kau dapat beli ngan duit menyanyi leh terus tunjuk bungalow sebijik nie. Memang compem terdiam terus orang yang tanya tue.


Best Home Improvements That Really Add Value



Improving one's home may be for two major reasons. First, it is because they live there and they want to feel comfortable. Second, it is to add value to their home especially when the time comes when you want to sell your home.

Many of the homes in previous years have had different standards of designs. Great rooms and oversized kitchens may be pleasing to the eye, but some of what we do may not be so practical to the way we live. Behind closed doors, some industry standards are getting a makeover. It used to be that the bigger the room the better they look. Many people thought of this room as being so great, but it is not like that anymore. They now see it as messy, smelly, and there is too much going on in just one room. According to many interior designers and even Realtors, keeping the living area close to the kitchen, but separate, is easy to sell these days. Walls are not seen as hindrance anymore, but great possibilities. Having a lot of windows all over the kitchen is a good idea. Instead of just having a plain wall to separate areas, you can have a large panel window on the wall. This way you have more lights coming in the kitchen and still see what is going on around you.

Also, you would not want to overdo your lights with many spot lights making your hallway a runway. According to a lighting expert, you may mix your pot lights with the right accent by adding lighting fixture above and below, and take it easy with the spot lights. Many people tend to misuse the effectiveness of the spot lights - put them too close to the wall, they do not have enough of them or they have too much of them all over the house. If you want to improve your home by adding spot lights, make sure you talk to an electrician first since they can advise you how much of it you can use in your home.

Keep in mind that adding something in your home may not actually be helping to improve the looks of your home - it might even be downgrading it. Home improvements that add value actually is something that give you more living space. If you really want to add more, you may want to consider adding a deck to your house. You may only have to spend roughly seven thousand dollars for this addition, but it is worth it. It is a great addition that last longer.

Another addition that may add value to your home is a fireplace. It creates that sense of family warmth that is so appealing to the eyes. Your guests will love to be entertained near a fireplace that makes them cozy. Or just the thought that you can rest on your favorite chair or sofa by a fireplace pulls you to get home after a long day at work.

Above all, make sure that whatever addition or subtraction you do at your house, make sure it is a sensible one and not just done because of your whim. If done with taste, it will surely add value to your home.

Tuesday, October 20, 2009

Norish Karman Minta Nafkah Berpatutan!



Memetik kenyataan yang dikeluarkan oleh Norish kepada akhbar Harian Metro hari ini, Norish berkata, “Saya bukan minta lebih. Saya bukan minta menjadi kaya, tetapi minta kehidupan. Kadang-kadang mahu mengisi minyak petrol pun tiada. Jika tiada penggambaran dan tidak bekerja macam mana hendak dapat duit. Takkan hendak hidup dengan RM700. Jika terbabit dengan penggambaran, ia perlu masa yang panjang dan menyebabkan tiada ruang untuk bersama anak-anak.”

Norish diajukan pelbagai soalan oleh para wartawan selesainya prosiding mahkamah semalam. -Foto THE STAR oleh ABDUL RAHMAN SENIN

PELAKON Norish Karman mendakwa dia kini menganggur ekoran “disingkirkan” daripada memegang watak Qistina dalam dramaSpa Q 3′.

Semua ini gara-gara watak tersebut telah diserahkan kepada pelakon lain walaupun Norish telah membuat berbagai persiapan untuk membawa watak itu bagi musim ketiga.

Antaranya, dia membeli baju baru berharga RM2,000 dan sudah membuat persediaan untuk mendalami watak Qistina selepas mendapat ’skrip Spa Q 3′ sebelum raya lagi.

Bagaimanapun, hajat Norish tidak kesampaian kerana dia digugurkan untuk musim baru.

“Saya sekarang tengah break sebab tak ada tawaran kerja lagi,” kata Norish ketika ditemui selepas prosiding mahkamah semalam.

“Sebab ramai produser dan para karyawan fikir saya terikat dengan SPA-Q. Sebenarnya saya free hingga akhir tahun ini.

“Jadi saya harap boleh war-warkan yang saya kini menganggur,” kata Norish yang juga pengacara Wanita Hari Ini (WHI).

Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam semalam menolak ketiga-tiga permohonan artis Norish Karman, 34, berhubung tuntutan nafkah sementara dan pembekuan sebahagian harta sepencarian, terhadap bekas suaminya, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir, 60.

Mahkamah turut menolak permohonan Norish atau nama sebenarnya, Nor’asikin Karman, 35, untuk mengetepikan perintah ex-parte (sebelah pihak) yang diperolehi Hashimuddin bagi menghalang Norish membawa anak-anaknya berjumpa dengan Mohd Luqman Mohd Amin yang didakwa sebagai kekasih pelakon itu.

Bekas suami Norish, Datuk Hashimuddin Abdul Kadir.

Keputusan itu yang kurang memihak kepadanya memberi satu tamparan hebat kepada Norish.

Ketika ditanya sama ada dia berpuas hati dengan keputusan mahkamah hari ini, Norish tanpa menyembunyikan perasaan kecewanya berkata:

“Saya rasa anda tahu jawapannya sebagai seorang wanita, pastinya ada sesuatu untuk saya dan anak-anak. Tapi, buat masa ini, kita akan ikut prosedur mahkamah dan saya akan failkan permohonan yang baru,” kata Norish.

Jelas Norish, peguamnya Akhbardin Abdul Kader akan fail balik tuntutan nafkah yang lebih terperinci di Mahkamah Syariah Petaling Jaya kelak.

Mahkamah menolak tuntutan harta sepencarian Norish ekoran ia sepatutnya disertakan bukti-bukti pemilikan. Antara harta sepencarian termasuk kondominium, rumah, saham dan kereta.

“Saya bukan seorang isteri yang mengikis. Saya isteri yang terlalu mempercayai suami sehingga tidak ambil tahu tentang geran tanah dan rumah mana. Memang saya tidak ada semua dokumen itu.

“Jadi memang tak semak atau menyimpan dokumen-dokumen itu kerana saya tidak sangka satu hari nanti saya akan bercerai.

“Saya memang tak ada semua itu. Kalau meminta semua bukti itu, hampir mustahil untuk saya mendapatkannya,” kata Norish.

Menurut pelakon drama ‘Kasut Tumit Tinggi’, apa yang dicarinya kini ialah suatu kehidupan yang sempurna bersama anak-anaknya.

Norish bernikah dengan Hashimuddin, 60, yang juga bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Menanti, Negeri Sembilan pada 11 Januari 1998 di Perlis.

Mereka bercerai secara rasmi pada 15 Julai tahun lalu di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya.

Hasil perkongsian hidup, pasangan itu dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Haqiem Armany, 9; Hardy Amieran, 5; dan Putri Hanyz Amanda, 4.


Monday, October 19, 2009

Beyonce minta tangguh konsert




KUALA LUMPUR: Peminat penyanyi wanita antarabangsa, Beyonce, yang menanti konsert penyanyi berkenaan yang dijadualkan berlangsung di Stadium Nasional Bukit Jalil Ahad ini terpaksa menerima berita menghampakan apabila persembahan itu ditangguhkan.

Tarikh baru untuk konsert yang dijangka mendapat sambutan hangat itu akan diumumkan tidak lama lagi.

Pegawai Perhubungan Media Marctensia Sdn Bhd, Goh Yoke Leng, dalam kenyataan semalam berkata, konsert itu terpaksa ditangguhkan atas permintaan Beyonce sendiri, bukannya berpunca daripada sebab lain.

“Konsert Beyonce I Am... yang sepatutnya berlangsung 25 Oktober ini akan ditunda ke satu tarikh lain yang akan diumumkan pihak pengurusan Beyonce, Music World dalam minggu ini,” katanya.

Menurutnya, peminat yang sudah membeli tiket boleh mendapatkan semula wang mereka bermula 26 Oktober hingga 14 November di ibu pejabat Ticket Axcess di Petaling Jaya.

Tuesday, September 29, 2009

Datuk Paduka Khairuddin Bakal Tunang Umie Aida


Ha. Amik kau. Dah Datuk. Paduka lagi. Nasib baik tak ada Temenggung ke Laksamana ke. Datuk Paduka Khairuddin. Itulah nama bakal tunang Umie Aida. Eh lupa plak yang hari pertunangan 2 merpati sejoli nie adalah hari nie. Ntah-ntah sekarang nie rombongan lelaki tengah menyarung cincin ke tangan Umie Aida. Sweetttttttttttt gitu ~~

Yang coolnya majlis pertunangan nie dilangsungkan kat kondo yang dihadiahkan oleh Datuk K nie kat Umie Aida. Ha, baru tunang dah dapat kondo sebijik. Bukan yang murah-murah tau. Nie kondo yang kat Mont Kiara tue. Korang bayangkan la berapa harga dia. Mesti meletoppp ~~~

Datuk Paduka Khairuddin nie dah pernah kawin dah dulu. Dah ada 2 anak dah. Tapi skang nie dia single la. So jangan buat gosip cakap Umie Aida rampas laki orang ke apa ke. Tak baik tau. Baguslah diorang dua nie. Memasing single dan tak melukakan hati orang lain. Acehh ayat tak leh blah ~~~

Buat Umie Aida dan Datuk Paduka Khairuddin, kami dari Mybikerz team mengucapkan semoga berbahagia dan cepat-cepatlah menikah pulak.

Monday, September 14, 2009

Anak Datuk K & Sophia Berpangkuan Atas Sofa





Seronok’nya bergelar seorang anak kepada Datuk K, dapat beramah mesra dengan gadis superb hot. Bukan itu sahaja, mereka berdua sama cantik, sama padan, mungkin juga sama kaya. Banyak kali juga kami mengeluarkan artikel gambar anak Datuk K. Cuma kali ini, kami menerima lebih 10 gambar daripada informer, yang lebih daring & panas. Ada pelbagai aksi anak Datuk K & Sophia di atas katil serta sofa yang mampu membuatkan anda mengucap panjang. Yang pelik’nya, si Sophia ni memang pakaian tak pernah cukup kain ke? Nak kata tiada duit, muka macam anak orang kaya. Lihat & nilaikan sendiri.

Wednesday, August 5, 2009

Isteri Radhi OAG, Shazlin Sharif Pula Bersosial?








Gilak ar, geleng kepala kami membelek gambar-gambar liar isteri Radhi OAG, Shazlin Sharif. Kami pasti anda masih ingat, minggu lepas kes penceraian’nya telah pun di’batalkan oleh pihak mahkamah, dan yang pasti’nya, Shazlin masih enggan kembali kepada Radhi OAG. Apa nak jadi dengan ‘wanita bandar’ zaman sekarang. Ada suami tak tahu menjaga, lepas itu bangga sangat minum arak, cium sesama wanita gamak’nya. Mungkin, pada mula’nya ramai yang akan mempersalah’kan Radhi, tapi apa kata anda pula selepas melihat gambar-gambar di’bawah?
We live in a society that is constantly telling us we should be skinny to be successful. These messages are sent through the media but most importantly through the fashion industry. If we take a look at the models that walk in a catwalk we will notice that they are extremely thin.

What most people do not know is that these models are 23% thinner than the average women. Although this is by no means normal, everything seems to indicate that in fact it is normal, and that everybody should look like that. The first clue that makes us think that we need to slim down is given to us by clothing.

Whenever we walk in a clothes store we realize that most clothes in the racks are small size. You may occasionally find something in a plus size, but let's face it: all the fashionable clothes come in small sizes. As crazy as it sounds, women end up adapting to clothes, when it should be the other way round.

The fashion industry is looking after its own interests. Some say that they produce clothes only in small sizes to save money. Others say that they do it because they do not want fat women to wear their clothes because they would damage the image of the brand.

Whatever the reason they are doing it, they have no idea of how harmful their message is to society. Anorexia is a very serious eating disorder. A lot of women become frustrated because they can never find clothes in their size, and this frustration leads them to eating disorders.

Only skinny girls can wear fashionable clothes. That is why a lot of women and teenagers stop eating. As awful as it sounds one in one hundred Japanese women are starving themselves just to fit in a dress. The saddest thing is that many of these women or girls die in their struggle to fit small sizes.

It is of utmost importance that we do something about this. If we keep on letting the clothing industry and the media brainwash our teenagers and young women, there will be more deaths to this terrible illness. Not only clothing designers should start designing bigger sizes, but also there should be a shift in our society.

A shift like this can only be made through education. We as a society should join forces to let our teenagers know that they are perfectly normal, in fact that models are the ones who are not normal. There should be information materials on nutrition and healthy dieting.

We should not let our women become fashion victims. Our health is a very steep price to pay, and looking fashionable is just not worth it. We should change these unrealistic models and replace them with a healthy one. There are a lot of things that can be done to achieve this, and you can help too.

Monday, August 3, 2009

(GAMBAR)Diana Amir Bersama Kekasih Hati?




Ok kami tak tahu sebenarnya sama ada lelaki di dalam gambar-gambar Diana Amir nie memang betul pakwe @ kekasih hati @ boyfriend Diana Amir. Tapi dari segi kemesraan dan gaya posing, nampak macam iyer jer. Tangan pun dah sampai ke pinggang. Kalau tak pakwe takkan la dapat pegang kan?

Taknak kritik, komen atau buat ulasan lebih-lebih. Korang layan ajerlah gambar Diana Amir bersama kekasih hatinya dengan membaca artikel ini sepenuhnya.

credit:http://beautifulnara.com/

(LAGI GAMBAR)Diana Amir Bersama Pakwe?




Bak kata salah seorang pengkomen tetap kami(Zaza), memang ada gambar Diana Amir pergi menonton perlawanan Manchester United bersama dengan lelaki yang sama di dalam artikel yang kami kongsi semalam. Jadi adakah betul mamat nie pakwe @ bf @ kekasih hati Diana Amir? Yang nie hanya Diana Amir jerlah yang tahu. Kita tunggu kot-kot Diana ada baca BeautifulNara nie dan buat penjelasan tentang hal nie.

Lagi gambar Diana Amir dan pakwenya (gosip jer) dengan membaca artikel ini sepenuhnya.


credit:http://beautifulnara.com/

Wednesday, July 29, 2009

free of charge training for Laundry shop handling on this Saturday

Simfoni Qaseh Sdn Bhd has almost 2 year of experience in the coin-operated and laundry shop equipment industry. Together with the manufacture we represent, you assured of the finest quality equipment, design and support available today. We fully committed company to provide the best laundry solution to apartment, terrace house, condominium, university colleges, and hostel all over Malaysia.
New message !!!
Our company will provide a free of charge training for Laundry shop handling on this Saturday,
1'st August 2009. For who are interested to join this training please call me immediately ,
Faizal at 012-4730064.
See you at my office .....

Sunday, July 26, 2009

(Panas) Rumah Mawi Dipecah Masuk, 2 Mati Ditembak



Polis menembak mati dua perompak warga Indonesia tengah hari semalam, kira-kira lapan jam selepas mereka bersama dua lagi rakan merompak rumah ibu penyanyi terkenal, Mawi atau Asmawi Ani di Felda Taib Andak, di sini.

Empat lelaki dipercayai berusia antara 20 dan 30 tahun bersenjatakan parang, memecah rumah ibu Mawi, Teratak Bonda, kira-kira jam 4 pagi semalam, dipercayai melalui pintu belakang sebelum melarikan telefon bimbit, wang tunai dan barang kemas dianggarkan bernilai RM8,000.

Ketika kejadian, terdapat sembilan orang di rumah berkenaan termasuk ibu Mawi, Ramlah Sarlan; kakaknya, Rashidah Ani, 38; suami Rashidah, Sahrom Saji, 40, serta tiga anak; adik Mawi, Asmidah Ani, 22, dan dua anak saudara penyanyi itu.

Bertindak atas maklumat berkenaan, polis menubuhkan satu pasukan khas terdiri daripada anggota dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen negeri serta Ibu Pejabat Polis Daerah Kulaijaya bagi menjejaki kumpulan perompak terbabit.

Difahamkan, usaha menjejaki kereta perompak terbabit berhasil, selepas polis mendapat maklumat orang ramai bahawa ada sebuah kereta mencurigakan masuk ke ladang kelapa sawit, Ladang Fraser yang terletak kira-kira lima kilometer dari Felda Taib Andak.
Berikutan itu, pasukan polis mengepung kawasan berkenaan, dan mengarahkan empat perompak terbabit menyerah diri tetapi mereka bertindak menyerang anggota polis mengakibatkan dua daripada mereka ditembak mati manakala dua lagi berjaya meloloskan diri.

Timbalan Ketua Polis negeri, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Johor, berkata dua perompak yang ditembak mati dikenali sebagai Marwa, 30, dari Mataram, Batam dan Roni Aslah, 29, dari Tanjung Pinang.

“Mereka masuk ke Johor menggunakan pasport sah masing-masing pada Jumaat minggu lalu serta Khamis lalu, dan kereta yang digunakan perompak ini, jenis Proton Waja dilaporkan dicuri di Taman Pelangi, di sini, Oktober lalu,” katanya.

Jalaludin berkata, polis turut menemui sebahagian barang kemas disamun dari rumah ibu Mawi dan peralatan yang dipercayai digunakan untuk menyamun seperti kuku kambing, pemotong besi dan pemutar skru.

Katanya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 307 dan 395 Kanun Keseksaan dan usaha sedang dijalankan bagi mengesan dua lagi perompak yang dipercayai masih berada di sekitar Kulaijaya.
Sementara itu, Rashidah yang sedang mengandung lapan bulan ketika ditemui berkata, mereka sekeluarga melalui detik mencemaskan selama kira-kira 10 minit.

Beliau berkata, kepalanya serta ibu, Ramlah diketuk beberapa kali selain rantai dan gelang mereka diragut salah seorang perompak terbabit.

“Saya tidur di tingkat bawah bersama dua anak, manakala ibu di bilik lain di tingkat bawah terkejut apabila mendengar bunyi bising dan mendapati terdapat empat lelaki di dalam rumah, berpakaian ala ninja sebelum salah seorang daripada mereka bertindak mencekik leher bagi mengelak saya menjerit.

“Bagaimanapun, saya terjerit kerana ketakutan menyebabkan kepala saya diketuk sebanyak tiga kali dengan ulu parang sebelum saya terus memeluk anak dan meminta mereka (anak) juga tidak membuat bising,” katanya.

Beliau berkata, rantai dan gelang diragut dalam kejadian itu sebelum salah seorang daripada perompak terbabit memasuki bilik Ramlah lalu mencekik serta merampas rantai dan gelang.

“Suami yang tidur di dalam bilik di tingkat atas kemudian keluar dan ketika menuruni tangga ternampak perompak terbabit menyebabkannya lari semula ke atas sebelum salah seorang daripada perompak mengejarnya ke dalam bilik,” katanya.

Sementara itu Mawi ketika dihubungi selepas selesai perlawanan Liga Futsal HotFm 2009 di Sabah petang semalam mengakui panik dan bimbang sebaik diberitahu mengenai kejadian yang menimpa keluarganya.

Mawi mengakui kejadian berkenaan bukanlah yang pertama kali, sebaliknya sudah masuk kali ketiga sejak sebelum bergelar juara Akademi Fantasia 3 lagi.

“Memang kejadian kali ini agak menakutkan dan ganas kerana penjenayah bertindak lebih berani menggunakan senjata selain bertopeng,” tambahnya yang berbangga atas kecekapan polis menumpaskan dua daripada empat penjenayah berkenaan kurang daripada 24 jam selepas kejadian.

Sumber berita : Berita Harian

Al-Fatihah Kepada Yasmin Ahmad : Hilang Satu Pengarah Tempatan Berbakat


Berita yang kami terima pagi ini amat menyedih’kan, pengarah yang pernah muncul dengan filem Sepet telah pun kembali ke rahmatullah kira-kira pukul 11.30 malam di Hospital Pakar Damansara, Petaling Jaya. Beliau koman 3 hari selepas di’serang strok tempoh hari, dan sepanjang tempoh tersebut, Yasmin Ahmad hanya menerima alat bantuan sokongan hayat.

Yasmin Ahmad rebah secara tiba-tiba di pejabat Sri Pentas ketika bermesyuarat bersama Siti Nurhaliza & Datuk K. Selepas ini, blog YasminTheStoryTeller mungkin akan sunyi selama’nya. Sekali lagi, sampai’kan Al-Fatihah kepada’nya.

BERIKUT adalah profil Yasmin dan pencapaian yang pernah diraihnya selama ini.

Nama : Yasmin Ahmad

Jawatan: Penulis/Pengarah Filem/Penerbit

Tempat Lahir: Bukit Treh, Muar, Johor

Tarikh Lahir: 1958

Meninggal Dunia : 26 Julai 2009

Status Perkahwinan: Berkahwin

Suami: Abdullah Tan Yew Leong (berkahwin Januari 2003)

AKADEMIK

Maktab Sultan Abu Bakar, Johor Bahru

PROFIL KARIER

Profesion:* Penulis, Ogilvy & Mather* Pengarah Eksekutif Kreatif, Leo Burnett

2003-2009 Pengarah FilemFilem:2003 Rabun2005 Sepet2006 Gubra2007 Mukhsin

Iklan:* Suratkhabar Lama* Makan Bola (sempena Bolasepak Piala Dunia)* Forgiving (iklan terbitan Petronas)

Berlakon Dalam Drama:2003 Min2006 Tai yang yue (Rain Dogs)

Penerbit:2005 Raining Amber

ANUGERAH

* Biasiswa, Kementerian Pendidikan* Juara, Talentime Ested Fodd, Wales

PENCAPAIAN LAIN

1975 Naib Johan, Bintang RTM ‘75

2003 Filem ASEAN Terbaik (Rabun), Anugerah Video Malaysia ke-8, Kuala Lumpur

2004 Filem Reka Bentuk Terbaik ASEAN (Sepet), Anugerah Video Malaysia ke-9

2005 Filem Terbaik (Sepet), Festival Filem Wanita Antarabangsa Creteil, Perancis

2005 Cerita Asal Terbaik (Sepet), Festival Filem Malaysia ke-18 (FFM18)

2005 Filem Terbaik (Sepet), Festival Filem Malaysia ke-18 (FFM18)

2005 Poster Terbaik, Festival Filem Malaysia ke-18 (FFM)

2005 Filem Asia Terbaik (Sepet), Festival Filem Antarabangsa Tokyo

2005 Filem Terbaik (Sepet), Global Chinese Golden Arts, Genting Highlands

2006 Filem Terbaik (Gubra), Festival Filem Malaysia ke-19 (FFM19)

2006 Pelakon Wanita Terbaik (Gubra),Festival Filem Malaysia ke-19 (FFM19)

2006 Lakon Layar Terbaik (Gubra), Festival Filem Malaysia ke-19 (FFM19)

2006 Poster Terbaik (Gubra), Festival Filem Malaysia ke-19 (FFM19)

2007 Pingat perak (Mukhsin), Netpac Festival, Jojagkarta

2007 Anugerah Filem Terbaik Kategori Generasi Baru (Mukhsin), Festival FilemAntarabangsa Berlin ke-57

2007 Tempat kedua Anugerah Juri Kanak-Kanak (Mukhsin), Festival FilemAntarabangsa Berlin ke-57

2007 Filem Cereka Terbaik Asia Tenggara (Mukhsin), Festival FilemAntarabangsa Cinemanila, Filipina

PENERBITAN

Artikel:2005-2006 Menulis kolum di New Straits Times Press

LAIN-LAIN MAKLUMAT

Keluarga; Bapa – Ahmad HashimIbu – Inom Yon

Filem yang ditayangkan dan menyertai Festival Filem Antarabangsa;

2003 Rabun, Festival Filem Antarabangsa, Singapura

2003 Rabun, Festival Filem Asia Cinemaya, New Delhi

2003 Rabun, Festival Filem Torino, Itali

2005 Sepet, Festival Filem San Francisco

2005 Sepet, Festival Filem Asia, Barcelona

2005 Sepet, Festival Filem Wanita Antarabangsa Creteil, Perancis

2007 Mukhsin, Festival Filem Antarabangsa Berlin ke-57

2006 Ahli panel Debat Budaya 1 bertajuk Filem Melayu, Filem Malaysia… Ke Arah Mana Sinema Malaysia

2006 Juri, Pertandingan Filem Pendek BMW (BMW Shortie’s)

2007 Juri, Festival Filem Thessaloniki ke-48, Greece

2008 Juri, Festival Filem Antarabangsa Berlin (Berlinate) ke-58

Sunday, July 5, 2009

(Gossip) Norman KRU Kahwin Shireen Hashim Ogos Ini?


Akhirnya. Akhirnya. Ada juga kisah yang selebriti berstatus bujang terlajak ini akan berkahwin. Zaman sekarang bujang terlajak perkara biasa ‘kan?

Utusan Malaysia hari ini melaporkan yang Norman KRU kini sedang hangat di’lamun cinta dengan rakan sekerja sendiri.

Shireen Hashim merupakan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), KRU International yang bertanggungjawab terhadap urusan perniagaan untuk pasaran antarabangsa.

Menurut pekerja Norman KRU, Norman selalu di’katakan memanggil Shireen dengan panggilan sayang ketika di’pejabat.

Satu majlis ikatan suci akan di’adakan dalam waktu terdekat. Cuma majlis apa itu belum pasti — bertunang atau bernikah.

Bagus juga ya Norman KRU sudah ada calon begini. Cepat-cepatlah kahwin. Tinggal berapa tahun sahaja lagi sebelum umur cecah 40 tahun.
Since times immemorial women have been oppressed by the patriarchal machinery. This steady decline in the status of women can be traced back to the post-Rigvedic period. IT is interesting to note that women were ascribed a relatively superior position in times earlier than that, they being allowed to pursue education to an extent and having a say in important decisions like the choice of a husband. this can perhaps be traced back to the system of 'swayamvara', an ancient Indian custom in which a woman was granted the privilege of choosing her groom from amongst many suitors.

With the passage of time however, certain changes came to be wrought upon society. Women came to be ascribed a much inferior status,reduced ti the position of the domestic servant and the machinery for procuring offspring. With the home gradually being demarcated as the domain of her activity, her trespassing of that boundary came to be looked upon as a serious offence. She gradually came to lose her right to education or even to harbour opinions on any serious issues. the oppression of patriarchy gradually led her to lose her identity a be reduced to a puppet who would dance to the tunes of her patriarchal lords.

In today's day however, there seems to be some improvement in this condition. One should note that this change is only apparent, and perhaps even more insidious than the relatively simpler trajectory on which patriarchy operated in earlier times. While today's woman is being allowed to acquire education and also permitted to venture out of doors in search of work, she is also expected to fulfill the roles of a subservient wife and the self-abnegating mother. There seems to have infiltrated in modern times, a doubly coercive system that makes its claims both on the woman`s income as well as on her selfhood.

Monday, June 22, 2009

intan-sarafina bersosial 18-sx





Pertama sekali aku nak bagitau, gambar ni adalah gambar lama. Yang kedua pula siapakah makhluk-makhluk ni? Yang aku cam cuma Intan Sarafina? yang belah kiri sekali. Betul ke tak? Dan kalau tengok gambar nombor 1 dan 2 pun muka ala-ala je. Mungkin mereka ni semua adalah FA AirAsia kot? Botol kicap jenama Jack Daniels pun ada jugak ye. Rasanya macam kicap tamin ke kicap kipas udang? Muka semua merah-merah je pekena kicap JD ye. Korang enjoy lah puas-puas dulu ye. Komen yang bernas sangat dialu-alukan.
Three Reasons Why Your Woman Isn't Having Orgasms

Reason Number One - Not Enough Stimulation... emotionally. For most girls, the emotional aspect is just as important as the physical one. If she's not really feeling the emotionally stimulated, then she may have a hard time reaching orgasm. The saying goes that the brain's the biggest erogenous zone - and that's especially true in women.

Reason Number Two - Get Better Technique. This one's pretty obvious - you can't just blunder your way through sex and expect to please your girl. The basics of sex are pretty straightforward, but you should take the time to check out some more advanced skills. One piece of advice is to check out the master techniques offered on the Internet and find out the best ways to become a true stud in the sack.

Reason Number Three - Getting Her in the Mood. You can't just jump straight into sex without getting a woman in the mood first - she'll never reach orgasm that way and you'll both end up frustrated. You have to get a woman to a certain minimum level of arousal before she'll be primed for an explosive climax. So, make sure the mood is right before you dive in.

Once you identified the three reasons, then you will need to "zero in" and master quick orgasm techniques.

Now a bonus tip that you will find useful if you want to make any woman orgasm fast...

Sunday, June 21, 2009

Linda Onn Bongkak Tak Kenal Scha


Rasa’nya banyak kali juga kami di’ MYBIKERZ! mengeluar’kan cerita pelakon Scha Al-Yahya. Dengan ruangan gosip akhbar yang kerap juga memapar’kan cerita’nya, musykil juga kami apabila seseorang tidak kenal Scha Al-Yahya.

Apa yang kami ingin bongkar’kan di’sini, ketika program Galaksi @ Tv9 berlangsung, ada seorang wartawan yang mungkin saja nak bakar line bertanya’kan pendapat Scha mengenai Linda Onn, beliau dengan jujur ikhlas’nya memuji Linda Onn, siap puji habis’lah.
Namun, bila di’tanya soalan yang sama kepada Linda Onn, anda tahu bagaimana jawapan Linda?

“Saya tak kenal dia siapa?”
“Saya TAK PERNAH TENGOK DRAMA DIA…yang saya tau dia ARTIS BARU…”

Fuh, kerek betul jawapan dia.

Kami di’ MYBIKERZ! faham, Linda Onn sebenar’nya cemburu Scha dapat Fahrin. Itu jer motif’nya…
Women are often accused of carrying too much 'rubbish' in their handbags but if we didn't carry such essentials then who else would?!

Below we've listed our top 20 items which should live in every woman's handbag - without these items we would be lost!

Money - probably an obvious choice but how many times have you left the house and forgotten your purse? Get rid of your loose change instead of collecting it in a jar at home.

Mobile phone - what on earth did we do before mobile phones were invented? Well I guess we used smelly telephone boxes but that meant that people couldn't get hold of us if they were running late, also it meant that we would have to talk super fast before the beeps told us that the call was ending - urgh.

Credit card- a girl's best friend or a girl's worst enemy depending on how you look at it. Going on a shopping trip? Make sure you take your plastic friend with you for a little day out.

Shopper or old plastic bag - plastic bags are evil. Fact. When out shopping don't a) ruin your outfit by coordinating it with a tacky branded bag or b) add to the ever-increasing land fill problems by using up another plastic bag. Reuse an old plastic bag or use a cotton shopper that can fold up inside your handbag instead.

Book/magazine - you will regret not bringing a book with you when you're sat in a cafe/restaurant alone and have nothing to look at but the smoochy couple sat at the table next to you.

Diary - unless you have a fancy mobile phone you'll need something in your bag which acts as an organiser. Otherwise you'll forget what day of the week it is.

Makeup - how many times have you gone straight from work to a bar or restaurant feeling slightly 'naked' as the makeup on your face has miraculously disappeared? Don't let this happen again!

Tissues - toilets without paper, sneezes, hay fever...we all need tissues.

Tampon/San pads - don't be caught out again, make sure that you always have a tampon with you!

Pen - you'll need this to write in your diary or your number on his arm.

Keys - you don't want to be locked out do you? Then don't forget your keys.

MP3 player with headphones - sunny lunch hour in the park? Lonesome walk across the bridge? This needs a soundtrack.

Safety pins - why doesn't everyone keep at least one in their bag? Safety pins are so handy. Broken bra strap? No worries. Broken bag? No worries. Broken heart? Well we can't help you there...

Plasters - sore feet from painful shoes aren't pleasant at all and can actually ruin your day. Make sure you keep a couple of plasters in your bag. You'll be so grateful the day you need them.

Comb or hairbrush - cave woman chic? We don't think so. Tidy yourself up a little and keep your hair sleek.

Vaseline - great for dry lips, dry hands and getting a ring off your finger if it gets stuck.

Moisturiser with SPF - chapped dry skin isn't fun and neither is sunburn. Make sure you keep a mini bottle or sachet of moisturiser in your bag that contains a medium to high sun protection factor.

Sunglasses - for sunny days, hangovers and those who like to look a little mysterious.

Wet wipes - spillages, dirty hands, armpits - your choice.

Chewing gum/mints - keep fresh throughout the day, for your sake and everyone else's.

Thursday, June 11, 2009

(Video) Aksi Kejar Michelle & Datuk, Gossip Cinta Haleeda


Dari apa yang kami faham, Michelle telah di’hubungi oleh isteri Shah untuk menerjah Haleeda & suami’nya. Sebelum itu, isteri shah & Dato’ (ex-Haleeda) menyerang Haleeda & Shah di’kawasan pengambaran sehingga kes ini di’bawa ke balai. Menurut isteri Shah, kalau Haleeda tiada, perangai Shah baik sahaja. Namun, kalau Haleeda ada, Shah akan cepat marah, berang & selalu memukul diri’nya. Di’sebabkan perkara ini, isteri Shah berasa tidak puas hati & mengadu kepada Michelle. Biasa’lah kan, Michelle ni memang muka tak malu, selamba je sergah-sergah orang.

Kenyataan tidak cover dari Haleeda mengenai Dato’ yang masih tidak mahu melepas’kan’nya walaupun sudah lama bercinta. Sekarang ini, Dato’ ini pun agak bengang sebab sudah lama bercinta dengan Haleeda, namun hubungan mereka tidak kemana. Walaupun sudah berakhir, Dato’ itu masih lagi mencari Haleeda.

Dalam kes ini, kami di’ MYBIKERZ! merasakan Haleeda bersalah kerana hendak ambil suami orang, manakala Shah pun bersalah sebab mengatal dengan Haleeda.

Dato’ bersalah sebab cemburu melampau sangat. Ok, semua bersalah termasuk Michelle. Ha ha

P/s: Al-fatihah kepada pelakon Shukery Hashim yang baru saja kembali ke rahmatullah semalam. Sedekah’kan Al-fatihah kepada beliau, moga roh’nya di’rahmati Allah. Amin.

Wednesday, June 10, 2009

Shukery Hashim meninggal dunia


KUALA LUMPUR, 10 JUN 2009: Pelakon terkenal, Shukery Hashim, 55, meninggal dunia dalam keadaan nazak di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di sini, kira-kira jam 1 petang tadi, selepas 3 bulan menderita penyakit barah pankreas.

Shukery dimasukkan ke HUKM pada 4 Mei lalu bagi menjalani rawatan lanjut selepas menjalani pembedahan selama 6 jam di Hospital Selayang pada 24 April lalu.

Perkara ini telah disahkan oleh rakannya, pelakon Den Wahab yang sempat menjenguk arwah di hospital berkenaan sekitar jam 12 tengahari tadi.

"Saya menziarahi arwah apabila diberitahu bahawa dia telah dimasukkan ke HUKM. Bila saya sampai, arwah memang tengah nazak. Keadaan beliau sudah bertambah teruk sejak awal pagi lagi.
"Malah, pihak hospital sendiri sudah pun memaklumkan kepada keluarganya bahawa arwah sudah tidak ada harapan untuk diselamatkan lagi. Apabila saya telah meninggalkan kawasan HUKM, tiba-tiba saya diberitahu arwah bahawa arwah sudah tiada. Hasrat saya untuk memaklumkan keadaan arwah yang sedang tenat kepada semua kawan-kawan langsung tidak kesampaian," kata Den kepada mybikerz.blogspot.com.

Ketika ini jenazah Allahyarham telah dibawa di kediamannya, di Taman Fairuzah untuk disembahyangkan sebelum dikebumikan di Taman Watan, Ampang selepas Asar hari ini.

"Tapi saya tidak pasti di mana jenazah arwah akan dikebumikan. Saya hanya diberitahu oleh anak arwah bahawa mereka bercadang untuk mengebumikan jenazahnya di Keramat. Lagipun arwah pernah berpesan supaya cepat-cepat kebumikan jenazahnya kalau sudah tiada," katanya.

Ketika hayatnya, Shukery yang pernah membintangi filem seperti Rahsia, Syahadat, Pesona Cinta, Seri Dewi Malam, Janji Diana dan Syhhh.. Dia Datang. Beliau juga membintangi puluhan drama seperti Di Mana Kasihmu, Cinta Gila dan 3T.

Shukery yang dilahirkan pada tahun 1954, merupakan anak jati Langkawi, Kedah. Beliau mendapat pendidikan di merata tempat termasuk Sekolah St Michael, Alor Setar dan Sekolah Jalan Raja Muda, Kuala Lumpur.

Sepanjang pembabitannya dalam dunia seni, Shukery pernah menerima 3 anugerah dalam industri seni di Malaysia iaitu Pelakon Terbaik Anugerah Sri Angkasa 1990, Pelakon Drama TV Terbaik Anugerah Sri Angkasa (1994) dan Pelakon TV Lelaki Popular Anugerah Bintang Popular Berita Harian (1995).

Takziah diucapkan kepada keluarga Allahyarham dan semoga Allah SWT melimpahi rahmat ke atas roh beliau. Al-Fatihah.

Manohara didera - Fitnah atau realiti






MANOHARA menunjukkan telefon bimbit BlackBerry yang mempunyai gambar-gambar dia didera pada satu sidang akhbar di Jakarta malam kelmarin.
kes penderaan Manohara oleh kerabat diraja Kelantan menjadi isu hangat yang melibatkan dua negara. Sedangkan isu kononnya pencerobohan tentera Malaysia di Pulau Ambalat masih panas lagi.

Walau bagaimana pun kes dera Manohara menimbulkan pelbagai spekulasi dan keraguan lebih-lebih lagi selepas Manohara dikatakan berhibur di Pulau Bali selepas lari melalui Singapura.

Gambar Manohara dan bekas teman lelakinya yang bernama Ryan ketika di Singapura menjadi tandatanya sehingga dikata oleh blogger Indonesia sendiri kes Manohara seperti "drama".

Walau bagaimana oleh kerana kes ini menjadi kes Polis baik saya tidak berani komen apa-apa.
We've all heard that stress is a killer, but did you know that you can fight stress just by eating the right foods? The foods we eat every day have an effect on our ability to deal with stress. Some foods increase the severity of our stress, while others help us roll with life's punches. Foods and drinks that stimulate the body might be useful on a short-term basis, but their long-term consequences are quite serious. Let's take a look at some of the most common foods and drinks and how they affect our stress levels.

Caffeine: A Powerful Stimulant

Caffeine addiction is common. We consume caffeine through coffee, tea, sodas, and even chocolate. In moderate doses, caffeine is a good mental enhancer that speeds up the heart rate and makes you feel more awake and alert. But in large quantities, caffeine takes a heavy toll on the human body. Not only does excessive caffeine consumption make you jittery and anxious, it can also increase your blood pressure and cholesterol levels, just like chronic stress does.

If you want to reduce your caffeine intake, don't try to go cold turkey. You could end up with fatigue, irritability, and even a migraine. Severe withdrawal symptoms might make you rethink your choice to cut out the caffeine. Instead, try tapering off your consumption by cutting out one or two of your daily caffeinated beverages. The next week, cut out another. You will eventually reduce your intake to your desired level, and your body will benefit.

Alcohol: A Surprising Stimulant

Not many people realize that alcohol acts as a stimulant. Most people drink it for its short-term relaxing effect. But alcohol actually stimulates the adrenal glands. Since these glands regulate our reaction to stress, overstimulation results in sleeplessness, anxiety, and volatile mood swings. A small amount of alcohol can actually promote heart health, but too much can cause fat deposits to build up in the heart. Excessive drinking can also compromise your general health by weakening your immune system and your liver's ability to filter toxins.

Smoking: A Deadly Coping Strategy

Smokers like to unwind with a cigarette at the end of a stressful day. But the instant gratification is short-lived, and they soon crave another dose of nicotine to calm down again. When you look at the long-term consequences of smoking - lung disease, heart disease, and cancer among them - you can see why they're not a good coping mechanism.

Sugar: An Empty Rush

Sugar gives us a quick surge of energy by causing a spike in our blood sugar level. The problem is that the energy surge doesn't last very long, and it's followed by a crash that leaves us tired and irritable as our glucose levels plummet. Plus, sugar doesn't nourish the body.

Blood sugar levels should be maintained over time by eating healthy carbohydrates, proteins, and unsaturated fats. Too much sugar can lead to unstable glucose levels, overtaxed adrenal glands, bad moods, lack of mental focus, and even diabetes.

Salt: Too Much of a Good Thing

We need sodium to survive, but our sodium requirement is much smaller than the amount we actually consume through table salt and processed foods. Like other foods on this list, salt can put a lot of stress on the adrenal glands when you consume too much of it. It can also increase blood pressure and lead to unstable moods. To prevent these effects, cut salt-laden junk foods from your diet and fill your shaker with a salt substitute.

Fat: The Good and the Bad

Fat has become a bad word in dietary circles. In reality, there are good fats and bad fats. Good fats are unsaturated and come from vegetable sources like olive oil and avocados, or from fish. Saturated fats can be found in red meat, dairy products, and most processed junk food. While unsaturated fats can help your body, saturated fats can lead to obesity, heart disease, and various forms of cancer. All fats are rather high in calories, so limit your use of unsaturated fats to maintain a reasonable caloric intake. Avoid saturated fats as much as possible.

Wednesday, June 3, 2009

(Gambar) Munna Hafiraniza Model Iklan Celcom Bercium Teman Lelaki




Sumber gambar & cerita: Forum Cari

Minggu lepas, kami memaparkan beberapa set gambar Munna Hafiraniza di entri (Gambar) Intan Ladyna & Hottie-Hottie’nya Yang Smoking Hot yang pernah popular dengan iklan Celcom “Awak Nampak Birulah’.

Kini, kami menerima sekeping gambar aksi panas Mona Hafiraniza berciuman mesra dengan teman lelaki’nya, yang sekali pandang macam mat bangla jual karpet. Menurut sumber, Mona Hafiraniza sebenar’nya sudah pun berkahwin pada tahun 2007. Kami menemui satu set gambar kahwin’nya di’ Fotopages milik CandidSyndicate.

Ada juga ura-ura mengata’kan bahawa diri’nya sudah pun menjanda beberapa bulan lepas, namun kami masih tidak dapat kesahihan dakwaan tersebut. Lihat gambar seterusnya…

Tuesday, May 26, 2009

(Gambar) Intan Ladyna & Hottie-Hottie’nya Yang Smoking Hot




Berapa banyak hot daa? Terbaru, gambar Intan Ladyna bersama Mona Hafiraniza, awek pelakon iklan Celcom yang pernah popular dengan dialog ‘Awak nampak birulah’ di’papar’kan di’sini untuk tatapan anda.

Mona Hafiraniza, merupa’kan gadis yang memakai baju berwarna hitam konon’nya telah berkahwin (tak pasti lagi). Merembes juga’lah kami apabila melihat setiap gambar ini, bukan apa, ‘Awak nampak ….(isi’kan tempat kosong dengan perkataan yang sesuai di’ruangan komen)’. Lagi gambar selepas ini…

Friends We All Need

Women base friendships on feelings of recognition, women like to show that they are very much the same as the other and show their weaknesses to their friends. Where men enjoy to talk with friends about their accomplishments and might even brag about some achievements, women are very careful with this. They are more likely to tell each other their most embarrassing moments or how they made a stupid mistake, and chances are high that their friends come up with even more awkward stories. Confession and recognition is how women confirm their friendships.

Having friends helps us in having a satisfactory and successful life, but apparently it also affects our health. People with more friends live longer than people with few friends. We can explain this by saying that the more friends we have the more chance that someone can give the right thing at the right time. Not all friends are the same. With different issues, you will probably go to different friends. Where one friend will give you a shoulder to cry on, the other will try to distract you from the issue by suggesting an activity.

The Motivator:
This person is someone who is always enthusiastic about what you are doing or planning to do, whether you want to throw a steady career to become a ice cream vendor in Antarctica or open a bed and breakfast in your garden shed. This person will always say: "Go for it, girl!" and does not judge your plans or curious career changes at all. This person motivates, inspires and will give you a little extra push where needed, because this friend only sees opportunities ahead.

The Friend in Need:
She is in crisis-management mode all the time and feels at her best when she can help out. She is down on her hands and knees when you lost your contact lens. She is there on a Sunday morning helping you mob after you house flooded. She borrows you her car. She organizes, saves and takes care until you are no longer in need of anything.

The Confidant:
With this person you can discuss anything from your mother in law to last night's erotic dream, and most of all; you can discuss with this friend things that you would not discuss with your partner. This friend will laugh with you, cry with you, but would never judge you. She will listen to you, but never repeat to others what you told her.

The Fun Friend:
Girls just wanna have fun, and this friend knows how to have uncomplicated fun at any place at any time. She is not embarrassed to go from the slide in the playground, or to flirt with a 20 years younger waiter on a terrace. She loves karaoke nights and tries all free testers of perfume in a local warehouse. She is unruly, relaxed and celebrates life.

The Truth Teller:
This is a friend who does not try to rise above you, but truly wants you to bring out the best of yourself. She will not only tell you when you are not dressed properly for your age, or that you really are drinking too much lately, but she will also tell you when you are wrong in an argument with your partner, or that you really are a little too harsh on your children. You need to realize that this friend is only telling you the truth because she wants you to have a chance to change it and better yourself. She does not say these things from jealousy or revenge, but truly loves you.

The Surprising Friend:
Most of our friends have a similar background to our own; they are about the same age, have a similar level of education, employment, or come from a similar cultural background. But we can enlarge our world and our perspectives by opening up for other people as well. By having friends from different backgrounds, friends with different cultures or a friend that is twice or half your age, you can learn many things about each other.

Blog Archive

Sponsor Link

 
template by free-web-template.blogspot.com